[ Danka]

Nemám ráda nudu a stereotyp, asi proto je velmi obtížné připoutat mě k jednomu místu. Rada cestuji, poznávám nová místa, a také kultury. Nejvíce energie vím načerpat při pobytu v přírodě, při sportu a pohybu, na slunci, no a když prší, tak v dobrém spánku:) Mám ráda jízdu autem, je jedno kam se vezu, ale na Slovensku je to určitě cesta směr Žilina - Martin. K mému životu patří rodina, přátelé a společnost s dobrou náladou a úsměvem na tváři

Další články

2952 přečtení

Fotbalový víkend v Miláně

Přidáno: 03.02.2011 | Přečteno 2811 x

Jelikož mě velmi zaujalo vyprávění mého kamaráda, který navštívil Miláno, tak jsem se rozhodla jeho zážitky parafrázovat. I když prioritním záměrem jeho návštěvy tohoto italského města byl fotbalový zápas, nenechal si ujít ani jeho krátkou prohlídku. Pojďme se tím nechat inspirovat.

V sobotu v podvečer jsme odlétali na fotbalový zápas Inter Miláno - Juventus Turín, který se odehrával až druhý den večer. Před odletem nás přivítalo změněné bratislavské letiště, ze kterého jsem v jeho nové podobě odlétal poprvé. Změny jsou na první pohled viditelné, a to k lepšímu. Myslím, že na naše slovenské poměry bude otevření nového terminálu i v budoucnu dostačující. Vždyť konkurovat v dlouhých letech nedaleké Vídni určitě neplánujeme a dvě slušná letiště, která dělí pouze krátká vzdálenost, jsou pro okolní region více než dostačující.

Náš let, dlouhý něco přes hodinu, směřoval na letiště Miláno - Bergamo, které je vzdálené asi 50 km od centra města. Tato vzdálenost nebyla překážkou, protože z letiště je neustále zajištěna přeprava cestujících autobusy. Tento způsob dopravy do centra Milána jsme zvolili i my a po zaplacení 8,90 € na osobu jsme za hodinku byli na autobusové zastávce. Taxíkem jsme se za pár minut dojeli do velmi pěkného hotelu na okraji Milána. "Jolly hotel" se nacházel v pěkné a zároveň velmi klidné čtvrti. Kromě fotbalového zápasu jsme si chtěli prohlédnout i město, takže jsme si na recepci zjistili nejlepší spojení. Velmi výhodné je koupit si celodenní jízdenku, která platí na metro a také na autobusovou dopravu.

Po noci strávené v hotelu jsme ráno odjeli autobusem k první zastávce metra, odkud jsme se přesunuli do čtvrti San Siro, kde se nachází fotbalový stadion se stejným jménem. Chtěli jsme se hned na začátku dne podívat, kde se nachází tento skvost postavený ještě před druhou světovou válkou, jehož tribuny pojmou více než 80 tisíc diváků.

Po prvním kontaktu se stadionem a následným nákupem fotbalových suvenýrů jsme se metrem vydali do srdce Milána. Prohlédli jsme náměstí Piazza Del Duomo s monumentálním chrámem Duomo v jeho středu. Toto nádherné náměstí dýchající na nás svou historií, kulturou a módou, je typickým ukazatelem italského životního stylu. Na terase malé restaurace jsme se posilnili tradičním italským jídlem - pizzou.

Protože nám do zahájení zápasu zbývalo ještě pár hodin, tak jsme se metrem přesunuli na rušné Korzo Buenos Aires, které je přeplněné troubícími auty a obklopené hotely i obchody.

Nastal čas, abychom se vrátili zpět do čtvrti San Siro, kde jsme se nechali dvě hodiny unášet pravou fotbalovou atmosférou vytvořenou 22 hráči na hřišti a téměř 80 tisíci fanoušky v hledišti. Bylo to nádherné představení dvou špičkových fotbalových klubů.

Po zápase jsme se přesunuli autobusy opět na letiště Bergamo. Měli jsme před sebou více než čtyřhodinové čekání na ranní let společnosti Ryanair, kdy nám stále v myslích doznívaly myšlenky na prožitý fotbalový zápas. Letadlo odletělo podle plánovaného času v 6:00 hod a kolem 9:00 hod. jsme již byli v rodné Myjavě smiley. Protože je fotbal můj velký koníček, tak opět přemýšlím nad podobným sportovním zážitkem.

Tak co, inspirovali jste se wink?

Článek je osobním názorem autora blogu (blogera). Společnost CK Malko Polo, s.r.o jako provozovatel stránky blog.letenky.com nebere právní zodpovědnost za správnost a úplnost informací.

1998-2016 © Letenky.com, všechna práva vyhrazena.